Jól bevált konstrukció, amivel a sok hiper-, super-, multi, de már kisebb üzletláncok, beszerzési társulások is képesek nagyobb profitot elérni az egyre gyilkosabb árversenyben. Ez pedig nem más mint a saját márkás termékek forgalmazása. Nincs olyan multi, aki nem alkalmazná ezt a technikát. A saját márka lényegében egy ultimátum: a polchely adott, így a brand termékek forgalmazóinak nincs más lehetősége, mint elfogadják az egyébként ismeretlen, marketinggel nem támogatott versenytársat, aki akár akkora polchelyet is szerezhet, mint akár a legerősebb brand.

A recept egyszerű: kreálj egy hangzatos, jól-csengő, menőnek tűnő nevet a termékednek, ez lesz a “márka”, és kürtöld tele vele a világot, töltsd tele vele a boltot. Az állandó erőteljes megjelenés egyetlen célja, hogy az emberek emlékezetébe minél jobban belevésődjön a “márka”. Az eladást még jóval könnyebbé teheti egy ízléses csomagolás, körítés, promóció stb.

Control C, control V!

A megjelenés a szemüvegkeretek esetében jelentős súllyal bír, hiszen sokak számára fontos, hogy a szemüveg divatos legyen és jól álljon. A szemüvegek piacán komoly dizájn majmolás folyik. Vannak az úttörő, divatkreáló gyártók, tervezők, akik komoly kreatív tervezői csapattal jelentősen meghatározzák, alakítják a trendeket. Nem csoda, hogy a nemzetközi optikai kiállításokon zárt kiállítói pavilonokba előzetes egyeztetéssel lehet csak bejutni, hogy minél később kerüljenek ki a következő trendek formái színei.

Jópár magyar optikai cég alkalmazza a ctrl+c, ctrl+v kombót, majd büszkén teríti portékáit az optikai piacon.

 

 

De van egy bökkenő.

A hangzatos márkák mögött sokszor nincsenek hagyományos értékek, avagy a különleges minőség, megbízhatóság, innovációs értékek, gondos, ízléses formatervezés, technológiai különlegességek, hanem csupán a minél nagyobb profit szerzése iránti elkötelezettség. A multiban kapható saját márkákkal egyvalamit biztosan vásárolsz, mégpedig egy márkát, azonban ez édes kevés egy tartós használati cikk esetében.

Ha bemész egy multiba, például a Vision Expressz- be, vagy Ofotért- be, Fielmann- ba, Specsavers- be, Apollóba, biztos találsz ilyen terméket, sőt egyre nagyobb arányban, ami nem is csoda. Segítek a Miki Ninn, a Solaris, a 5th Avenue, Iwear, az Instyle, mind mind saját maguk gyártatott és talán elnevezett termékek. Ezzel eddig talán nincs is baj. A legfontosabb inkább az árazás, ami rendkívül nagy mozgásteret ad az árakciózáshoz. Nem is véletlen, hogy a nagyobb akciók többnyire ezekre a termékekre vonatkozik.

 

Almát az almával….

Pont a saját márkák miatt nincs lehetőség ellenőrizni a termék tudását, teljesítményét. Míg egy független szemüvegmárka esetén pontosan megismerhetjük a gyártót, a történelmét, a kiterjedtségét, formavilágát, kreativitását, innovációit, esetleges szakmai díjait, addig a saját márkás termék hátteréről aligha tudunk információt szerezni, így az összehasonlítás talaja elég ingoványos.

 

Kérdésed, véleményed küldd el most!

14 + 2 =

Hívjon most!